Lead magnet jest niezwykle skutecznym narzędziem specjalistów do spraw strategii marketingowej. Jednak, aby zoptymalizować i zmaksymalizować skuteczność podejmowanych działań, konieczne jest bieżące monitorowanie oraz modyfikowanie wysiłków. W bieżącym artykule przedstawiamy szereg niezawodnych metod na zapewnienie szybkiego zwrotu z inwestycji w efektywny lead magnet. Zapraszamy do lektury!
Jak mierzyć funkcjonalność lead magnetu?
Istnieje szereg technik, które pomagają w oszacowaniu prawdziwej skuteczności naszego lead magnetu. Jedną z nich jest tak zwany wskaźnik konwersji, czyli liczba osób, które zdecydowała się pobrać dany lead magnet, w kontekście wszystkich odbiorców danej witryny docelowej. Innym parametrem jest współczynnik klikalności, czyli Click Through Rate. W tym przypadku dowiadujemy się, jaki jest rzeczywisty stosunek kliknięć zastosowanego powiadomienia, w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń.
Do dyspozycji właścicieli sklepów internetowych przygotowano również wiele innych narzędzi. Cost Per Lead umożliwia określenie kosztu poniesionego przez przedsiębiorstwo za pozyskanie jednego leadu sprzedażowego, a bounce rate, czyli wskaźnik odrzuceń, pokazuje odsetek sesji w portalu, które ograniczyły się do wyświetlenia jedynie jednej strony. Jak widać, wszystkie wymienione techniki pozwalają na intuicyjne, a zarazem bardzo czytelne zidentyfikowanie efektywności danego lead magnetu. Zatem, w jaki sposób biznesy online mogą zadbać o optymalizację tych wyników?
Jak poprawić kampanie marketingowe?
Pierwszą propozycją w tym segmencie jest wykorzystanie specjalnej metody badawczej, czyli właśnie testów A/B. Mechanizm funkcjonowania tego rozwiązania skrywa się w samej nazwie i bazuje na stworzeniu dwóch wariantów przygotowanego materiału, przeznaczonych odmiennym kategoriom odbiorców. Tego typu strategia jest świetnym sposobem na porównanie efektów i wybór najbardziej efektywnego modelu działania.
Innym, bardzo praktycznym rodzajem działania, jest dopasowanie zaprojektowanego lead magnetu do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Segmentacja potencjalnych klientów bazuje najczęściej na określeniu ich konkretnych cech oraz zachowań konsumenckich, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie naszej strategii marketingowej.
Podział ten może zatem uwzględniać wiek, ale także poziom dochodów, preferencje dotyczące zakupów lub sposobów ich dokonywania, a nawet główny cel nabycia danego produktu. Chociaż taka personalizacja wymaga zdecydowanie więcej zasobów oraz zaangażowania, finalny wynik może zagwarantować widoczny wzrost sprzedaży.
Informacja, czyli klucz do sukcesu
Finalny filar optymalizacji kampanii marketingowych podkreśla ogromną wartość wszelkich danych, powiadomień oraz komunikatów. To bowiem informacja stanowi podstawę do ciągłej poprawy i modyfikacji podejmowanych wysiłków.
Generowanie danych może wynikać z kilku źródeł. Warto zatem rozpatrywać cały model ścieżki zakupowej naszych kontrahentów, zwracając szczególną uwagę na aspekt lead magnetu w tym kontekście. Kolejnym punktem informacji jest sam klient – zbieranie danych bezpośrednio od partnerów biznesowych pomaga w ciągłej poprawie naszej strategii i modernizowaniu lead magnetu.
Proces ten nie jest zatem jednorazowym elementem, ale systematyczną i regularną procedurą, która powinna uwzględniać zmienne czynniki handlu. Dowiedz się więcej: https://pragmago.tech/pl/porada/skuteczny-lead-magnet-w-e-commerce-jak-pozyskac-leady-i-klientow/.