Sprzedaż w internecie cieszy się ogromnym zainteresowaniem konsumentów w różnym wieku i nie zanosi się na to, aby ta popularność miała się zmniejszyć. Wręcz przeciwnie – klienci coraz chętniej kupują w sieci rozmaite produkty. To duża szansa dla osób planujących założenie własnego biznesu. Dlaczego warto zdecydować się na własny e-sklep?
Niskie koszty prowadzenia działalności gospodarczej
W każdej działalności gospodarczej analiza kosztów inwestycji, a potem codziennego funkcjonowania firmy to bardzo istotne kryterium, które bierze się pod uwagę podczas analizowania rentowności biznesu. E-sklep pozwala znacznie zmniejszyć te koszty. Samo uruchomienie sklepu online zależy od jego rodzaju – zaawansowane platformy na setki produktów nie są tanie, jednakże podstawowe, małe sklepy oparte na prostym modelu typu SaaS mogą kosztować nawet kilkaset złotych. Ponadto wybierając e-sklep, można zrezygnować z wielu opłat, które są konieczne w przypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego. Odpada zatem konieczność wynajęcia lokalu, zatrudnienia sprzedawców, opłacenia ochrony, a często też wynajęcia powierzchni magazynowej. To pozwala już na starcie znacząco ograniczyć koszty prowadzenia działalności.
Możliwość dotarcia do ogromnej liczby klientów
E-sklep taki jak np. https://www.idosell.com/pl/ to również szansa na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Stacjonarny sklep ma mocno ograniczony potencjał sprzedażowy. Takich ograniczeń nie ma natomiast sklep internetowy. Dzięki dobrze poprowadzonym działaniom marketingowym i SEO można w istotny sposób wypromować markę i zdobyć wielu nowych klientów. E-sklep nie jest ograniczony lokalizacją i może oferować swe towary klientom z różnych regionów Polski, a także spoza granic kraju. Posiadanie tysięcy użytkowników odwiedzających co miesiąc witrynę jest jak najbardziej do osiągnięcia. Tak wiele odwiedzin to ogromna liczba potencjalnych klientów, a tym samym możliwość uzyskania wysokich zysków przez firmę.
Większa rozpoznawalność marki
Własny e-sklep pozwala budować większą rozpoznawalność i świadomość marki. Łatwiej ją kreować, posiadając własny sklep internetowy, niż na przykład korzystając z platform sprzedażowych typu marketplace. Rozwiązanie to pozwala też samodzielnie podejmować decyzje dotyczące prowadzenia kampanii marketingowych. Można wybrać rodzaj i budżet działań online oraz starannie je zaplanować. Co istotne, akcje marketingowe pomagają nie tylko sprowadzić ruch na stronę i zwiększyć zyski przedsiębiorstwa, ale też właśnie kreować image marki. Pozytywny wizerunek może skutkować między innymi dużą popularnością firmy, a w efekcie sporymi zyskami.