Zakupy przez internet są popularne już od dłuższego czasu i coraz więcej osób korzysta z takiej możliwości. E-commerce, czyli sprzedaż w sieci, stał się dla wielu z nas codziennością. Poza tym to ciekawy pomysł na prowadzenie własnego biznesu online. Znajomość zagadnień związanych z e-commerce pozwala efektywnie sprzedawać. Na czym polega handel online? Czy warto iść na kurs e-commerce? Przeczytaj i sprawdź!
Co to jest e-commerce?
Nazwa e-commerce pochodzi z języka angielskiego i oznacza handel elektroniczny, który przedsiębiorcy prowadzą w internecie. Taki handel polega na zawieraniu transakcji poprzez internet lub inne sieci komputerowe przy użyciu różnych narzędzi i środków.
Zamówienie towaru lub usługi odbywa się online, natomiast płatność oraz dostawa może mieć miejsce zarówno online, jak i offline. Transakcje e-commerce są zawierane między przedsiębiorstwami, osobami prywatnymi, instytucjami i innymi organizacjami.
W praktyce e-commerce występuje w różnych formach. Handel internetowy odbywa się za pośrednictwem serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych oraz sklepów internetowych czy marketplace’ów. Firmy korzystają również z platform przetargowych. Przykładem jednej z największych platform handlu elektronicznego w Polsce jest Allegro.
E-commerce można podzielić na różne typy w zależności od przedmiotu handlu (dobrami fizycznymi, dobrami cyfrowymi lub usługami) lub podmiotów transakcji (B2C, B2B, C2C).
Jakie korzyści daje e-commerce w praktyce?
Handel internetowy ma wiele korzyści, dlatego jest tak chętnie wykorzystywany przez firmy. Niektóre przedsiębiorstwa bazują na ofercie stacjonarnej i rozszerzają ją o sklep internetowy, inne wychodzą od działalności w sieci i otwierają placówki stacjonarne, a jeszcze kolejne są w całości online. Coraz więcej firm dostrzega zalety e-commerce, które sprzyjają rozwojowi biznesu.
Jedną z największych korzyści handlu elektronicznego jest łatwy dostęp do dużej grupy odbiorców. W internecie można przedstawić swoją ofertę klientom z drugiego końca Polski, a nawet zagranicznym. Jeśli wprowadzisz sprzedaż wysyłkową, lokalizacja Twojej firmy nie ma znaczenia.
Co więcej, sklep internetowy jest dostępny całą dobę, we wszystkie dni tygodnia i nawet w święta. Dzięki temu klienci mogą z niego korzystać zawsze i wszędzie. Ważne są również względy ekonomiczne – start działalności w sieci wymaga mniejszego nakładu finansowego niż otwarcie placówki stacjonarnej.
E-commerce to również łatwiejsza promocja Twoich towarów lub usług. Obecność w internecie zwiększa Twoją widoczność, a potencjalnym klientom pozwala na bliskie zapoznanie się z ofertą. Warto przy tym prowadzić profile w mediach społecznościowych i korzystać z dostępnych tam reklam.
Ponadto własna platforma e-commerce to dobry sposób na sprawdzenie popytu i ścieżki zakupowej klientów oraz możliwość błyskawicznej reakcji na potrzeby konsumentów.
Naucz się handlu internetowego podczas kursu e-commerce
Chcesz rozszerzyć działalność swojej firmy o e-commerce? A może masz pomysł na produkt lub usługę, które świetnie sprzedadzą się przez internet? Jeśli tak, warto dowiedzieć się jak najwięcej o handlu elektronicznym. Możesz zdobyć potrzebną wiedzę na odpowiednim szkoleniu e-commerce.
Taki kurs online w Żaku to okazja do nauki jak prowadzić sprzedaż internetową. Mając podstawowe informacje o handlu elektronicznym, unikniesz kosztownych błędów i dowiesz się, jak efektywnie docierać do klientów. Możesz dowiedzieć się więcej o tym szkoleniu na stronie https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/e-commerce.
Program kursu e-commerce oferowany przez Żak jest pełen specjalistycznej, a jednocześnie przystępnej wiedzy na temat:
- tworzenia biznesu online od podstaw,
- analizy trendów i potrzeb klientów,
- zarządzania biznesem,
- obsługi social mediów,
- budowania wizerunku marki.
Po takim szkoleniu możesz pracować w działach sprzedaży B2C i B2B, sklepach internetowych i w branżach, które sprzedają przez internet, np. odzieżowej, kosmetycznej, turystycznej i wielu innych. Masz także podstawy do rozpoczęcia działalności e-commerce na własny rachunek.
Reklama.