Coraz większa liczba osób decyduje się na wykonywanie obowiązków zawodowych w zaciszu własnego mieszkania lub domu. Stworzenie ergonomicznego i odpowiednio wyposażonego domowego biura jest niezwykle istotne dla utrzymania efektywnej pracy. W tym celu warto zaopatrzyć domowe biuro w niezbędne elementy, podnoszące komfort i wydajność codziennych obowiązków. Czego więc nie może tam zabraknąć? Podpowiadamy.
Co przyda się do stworzenia ergonomicznego miejsca pracy?
Najważniejszym elementem domowego biura jest ergonomiczne stanowisko pracy. Powinno ono zapewnić wygodną i bezpieczną pozycję podczas wielogodzinnego wykonywania codziennych obowiązków. Należy zwrócić uwagę zwłaszcza na odpowiednio dopasowany stolik lub biurko. Najlepiej z funkcją regulowanej wysokości. Ciekawym rozwiązaniem może być mebel, który ma funkcję ustawień do pracy zarówno na siedząco, jak i na stojąco.
Niezbędne okaże się także odpowiednio wyprofilowane krzesło biurowe. Najlepiej z funkcją regulowanego oparcia lędźwiowego i wygodnymi podłokietnikami. Prawidłowo dobrane krzesło umożliwia zachowanie prawidłowej postawy ciała podczas wielogodzinnej pracy przy biurku. Odpowiednie podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa redukuje dyskomfort i zmęczenie pleców.
Na biurku warto umieścić także specjalne podkładki żelowe pod nadgarstki. Są one nieocenione podczas wielogodzinnej pracy z wykorzystaniem klawiatury i myszki. Odpowiednio wyprofilowane podkładki umożliwiają utrzymanie naturalnej, wyprostowanej pozycji dłoni, zapobiegając powstawaniu nieprzyjemnych obciążeń i napięcia w obrębie nadgarstków. Stosuje się w nich żelowe wypełnienie, które amortyzuje ucisk, zmniejszając ryzyko wystąpienia groźnych schorzeń, takich jak np. zespół cieśni nadgarstka.
Artykuły biurowe
Nieodłącznym elementem każdego domowego biura są podstawowe artykuły biurowe. Mimo tego, że większość pracy odbywa się przy komputerze, to nadal ciężko obyć się bez podstawowych przyborów do pisania i robienia notatek. Warto więc zaopatrzyć się w zwykły zestaw długopisów, ołówków oraz zakreślaczy w różnych kolorach. Ułatwiają one porządkowanie dokumentów.
W domowym biurze nie może także zabraknąć podstawowych artykułów papierniczych, takich jak zeszyty, koperty oraz odpowiedni zapas papieru w różnych formatach do drukarki. Przydatne mogą okazać się również segregatory i koszulki na dokumenty ułatwiające porządkowanie materiałów. Podczas pracy przydać się może także dziurkacz, zszywacz, nożyczki, taśma klejąca, spinacze do łączenia dokumentów i wiele innych, mniejszych, ale bardzo przydatnych produktów. Do ich przechowywania warto zaopatrzyć się w odpowiedni organizer.