Jeśli kiedykolwiek miałeś styczność z internetem, na pewno pojęcie “Google Ads” nie jest Ci obce. Ale czy na pewno wiesz, co się kryje za tym pojęciem? Jeśli strategie związane z reklamami PPC i słowami kluczowymi to dla Ciebie czarna magia, koniecznie czytaj dalej!
Google Ads – co to jest i do czego właściwie służy? Wszystko, co musisz wiedzieć
Google Ads (dawniej Google AdWords) to bez wątpienia jedno z najbardziej efektywnych metod reklamowych w internecie. Ten system reklamowy zaczął funkcjonować w 2000 roku, a do dnia dzisiejszego jest doskonalony i unowocześnianiany. Na czym tak naprawdę polega? W dużym skrócie na linkach sponsorowanych, które są efektem wybrania odpowiedniej strategii Google Ads, uiszczenia opłaty i stworzenia kampanii przez dany serwis. Reklamowana strona internetowa w takiej sytuacji może powędrować na samą górę listy wyszukiwania Google bądź na dół i wyświetlać się z dopiskiem “reklama”. W efekcie klienci łatwiej trafiają na ofertę serwisu i chętniej korzystają z jego usług. To nie koniec możliwości, jakie daje Google Ads. Dzięki temu systemowi możesz zareklamować swoją stronę internetową czy sklep w całej sieci wyszukiwania Google, nie tylko w samej wyszukiwarce. Każdy, kto zdecyduje się stworzyć kampanię w Google Ads, może ją dostosować do własnych potrzeb, między innymi wybierając konkretny cel reklamy, czas jej emitowania, formę i rodzaj oraz budżet, jaki jest w stanie wydać. Jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat, zajrzyj chociażby do portfolio adCookie, gdzie znajdziesz wiele ciekawych case studies na temat tego, jak skutecznie wykorzystywać możliwości oferowane przez system reklamowy Google.
Jakie są formy reklam Google Ads (Google AdWords)?
Kampanie w Google Ads są bardzo elastyczne i bez trudu możesz je dopasować do planu kampanii czy celu, jaki Ci przyświeca. Jakie formy masz do wykorzystania?
- Reklamy tekstowe, w których najważniejszym elementem są linki sponsorowane. Reklama taka wyświetlana jest na początku bądź na końcu listy wyników wyszukiwania Google, ale może też pojawić się na stronach wchodzących w skład sieci reklamowej. Ważne, żeby tego typu reklamę opierać na starannie przeanalizowanych słowach kluczowych, wykorzystywanych przez użytkowników wyszukiwarki Google.
- Reklamy graficzne najczęściej mają formę podlinkowanego baneru, który pojawia się na różnych stronach internetowych, umożliwiając odbiorcy zainteresowanie Twoją marką. Samą formę graficznej reklamy, jej wielkość czy kwestie estetyczne ustalasz samodzielnie.
- Reklamy wideo wyświetlane są w serwisie YouTube. To coraz bardziej popularna i skuteczna forma reklamy, sprawdzająca się przede wszystkim w tak zwanym remarketingu, czyli w sytuacjach, w których klient miał wcześniej do czynienia z Twoją firmą/produktem.
- Reklamy na Gmailu, czyli GSP (Gmail Sponsored Promotions) wyglądają jak klasyczny mail, zawierają tekst, tytuł, adres e-mailowy reklamodawcy, logo, tekst, grafiki, a przede wszystkim linki, które mogą w łatwy sposób przenieść odbiorcę na Twoją stronę internetową.
- Reklama produktowa jest dedykowana przede wszystkim e-commerce. Pojawia się ona w wynikach wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google, a także w coraz popularniejszej zakładce Zakupy. Wyniki w wyszukiwarce są dostępne w formie karuzeli u góry listy wyszukiwania. Produktowe kampanie produktowe dotyczą jednego towaru, a użytkownikowi wyświetla się jego zdjęcie, nazwa oraz cena.
Jak ustalić cel kampanii w Google Ads?
Google Ads absolutnie nie jest systemem reklamowym, który powstał wyłącznie do zarabiania pieniędzy na nieświadomych przedsiębiorcach. Wręcz przeciwnie – jest skonstruowany tak, żeby w pełni wykorzystywać Twój potencjał i pomagać Ci osiągnąć cele. A jakie cele właściwie ustalić? Powinien być on zgodny z popularną zasadą SMART, czyli musi być on: konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny, określony w konkretnym czasie. Przykładowo, w branży e-commerce cele (a więc konwersje) dzielimy na dwa typy: mikrokonwersje (wejście do sklepu, dodanie towaru do koszyka, zainteresowanie newsletterem) oraz makrokonwersje, które polagają po prostu na realizacji usługi: zakupie produktu, umówieniu wizyty itd.
Dlaczego warto oswoić strategie Google Ads?
Google Ads to system, na który warto poznać lepiej i wykorzystać do osiągania własnych celów. Nie tylko jego interfejs jest przyjazny, ale też oferowane możliwości! Jakie są plusy korzystania z Google Ads? Podsumujmy.
- Reklamy Google Ads działają na zasadzie PPC (Pay per Click), co oznacza, że płatność pobierana jest dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie reklamę i zostanie przekierowany na stronę internetową reklamodawcy. Jeśli przez cały okres emitowania reklamy nikt nie zainteresuje się linkiem, nie poniesiesz żadnych kosztów.
- W Google Ads masz pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z Twoimi kampaniami. Dzięki analizie konwersji możesz zareagować natychmiast, nie marnując czasu i budżetu na nieskuteczne reklamy.
- Wyszukiwarka Google ma ogromny potencjał! Każdego dnia korzysta z niej ponad 1,5 miliarda użytkowników. Jeśli chcesz dotrzeć do chociażby procenta z nich, nie możesz zapomnieć o reklamach Google jako fantastycznym źródle ruchu na Twojej stronie.
- Pełna elastyczność, która pozwala dobrać odpowiedni target, cel, rodzaj reklamy i wiele innych aspektów. W rezultacie otrzymujesz kampanię dosłownie szytą na miarę!
- Jeśli nie masz czasu albo możliwości prowadzić swoich kampanii osobiście, możesz je bezpiecznie powierzyć specjalistom, na przykład z https://adcookie.pl/.
Google Ads to bez wątpienia przyjaciel wszystkich przedsiębiorców. Jeśli ten system reklam jeszcze jest Ci obcy, lepiej szybko nadrób zaległości, zanim konkurencja bezlitośnie wytnie Cię z rynku!