Każda osoba, która trenuje sporty drużynowe, doskonale wie, jak ważna jest odpowiednia chemia pomiędzy członkami zespołu. Mowa tutaj zarówno o tradycyjnym pojęciu sportu drużynowego (np. siatkówka, koszykówka, piłka nożna), jak i o coraz bardziej popularnym e-sporcie. Nie trzeba być zresztą profesjonalistą, aby dostrzec, jak kluczową rolę odgrywa przynależność do drużyny. Dlatego też podczas licznych rozgrywek trenerzy lub po prostu kapitanowie zespołów decydują się na zainwestowanie środków finansowych np. w koszulki drużynowe. Jak wygląda proces tworzenia takiej odzieży?
Projekt koszulki dla swojej drużyny od podstaw
Przede wszystkim należy pamiętać, że koszulka drużynowa musi zapewniać zawodnikom odpowiedni komfort i wygodę. Odzież musi być lekka, przewiewna i miła w dotyku, aby członkowie drużyny mogli w pełni skupić się na wyznaczonych celach. Dlatego też najczęściej wykorzystuje się poliester, który słynie z lekkości, odpowiedniej rozciągliwości i długiego zachowywana głębi kolorów. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się na wybór innego materiału i zainteresować się np. techniką haftu komputerowego. Wszystko zależy od dyscypliny sportowej i preferencji danej drużyny. Najważniejsze jednak, aby ubranie było wygodne, a kolory i wzory utrzymywały się przez bardzo długi czas.
Odpowiedni kolor to kolejny z etapów projektu koszulki dla swojej drużyny. Barwy muszą być charakterystyczne i od razu rzucać się w oczy. Właśnie dlatego najczęściej łączy się ze sobą wyłącznie dwa kolory na zasadzie kontrastu. Należy też wygospodarować miejsce na nadruki, takie jak, chociażby imię i nazwisko (lub pseudonim) zawodnika oraz jego numer. Dane te należy umieszczać w centralnym miejscu (najczęściej na plecach), aby były jak najlepiej widoczne. Jest to absolutna konieczność, aby publiczność mogła łatwo rozróżnić zawodników obu drużyn.
W rozgrywkach półamatorskich rzadko kiedy pojawiają się sponsorzy, choć podczas meczów charytatywnych czy firmowych, nie jest to wykluczone. Dlatego też na koszulkach powinno znaleźć się miejsce na logo sponsora i/lub firmy, w której pracują dani zawodnicy. Logotypy najczęściej umieszcza się z przodu i z tyłu koszulki w zależności od ich ostatecznej liczby.
Koszulka dla swojej drużyny a metki do ubrań
Osoby, które decydują się na złożenie zamówień na koszulki dla swojej drużyny, zapominają, jak ważną rolę odgrywają metki do ubrań. Dodają one odzieży charakteru, zwiększają poczucie wyższej jakości produktu, pełnią funkcję estetyczną i informacyjną. Metki do ubrań można zamówić w kilku różnych wariantach. Jednym z nich są metki kartonowe, czyli zawieszki na grubym kartonie z nadrukiem — całość wygląda stylowo i kojarzy się z ekologią.
Dobrym wyborem są również metki żakardowe, choć w przypadku odzieży sportowej najlepiej postawić na metki transferowe lub te wykonane metodą sublimacji. Ich główną zaletą jest to, że są one nieodczuwalne podczas noszenia, a sam projekt można wykonać bez ograniczeń kolorystycznych. Metki tego typu charakteryzują się również trwałością i delikatnością.