Jaki program partnerski wybrać
fot. pixabay.com

Marketing afiliacyjny stał się niezwykle popularny. Nie ma się co dziwić. Jest to jedna z najbezpieczniejszych i najbardziej opłacalnych metod zarabiania przez internet. Daje bowiem możliwość otrzymywania prowizji w wysokości od kilku do nawet kilkuset złotych od jednej sprzedaży dokonanej za naszym pośrednictwem. To niezwykle kusząca opcja zarówno dla afiliantów, czyli osób, które dołączyły do programu partnerskiego, jak i samych programów, które dzięki temu zwiększają swoją sprzedaż. Programy afiliacyjne kuszą swoimi ofertami, który jednak wybrać, by zacząć zarabiać?

Zanim jednak odpowiemy na pytanie, jaki program partnerski wybrać, warto dowiedzieć się, co to jest afiliacja i na jakiej działa zasadzie?

Afiliacja to nic innego, jak odmiana marketingu internetowego polegająca na otrzymywaniu prowizji ze sprzedaży produktów lub usług, która odbyła się za naszym pośrednictwem. Marketing afiliacyjny daje nam możliwość zarejestrowania się w wybranym programie partnerskim (afiliacyjnym) i jako członek tego programu przy użyciu linków partnerskich (zawierających unikalne IP partnera, dzięki któremu naliczana jest prowizja) promowania produktów i usług.

Jaki program partnerski wybrać?

Skoro już znamy sposoby na zarabianie przez internet, należy rozważyć, czym się kierować przy wyborze programu partnerskiego?

  • swoją wiedzą lub posiadanymi umiejętnościami – warto zastanowić się w jakiej dziedzinie czujemy się ekspertami. W czym i komu nasza wiedza mogłaby pomóc. Jeśli np. znamy doskonale języki obce, warto znaleźć program partnerski, dzięki któremu będziemy mogli polecać szkoły lub kursy językowe.
  • swoimi zainteresowaniami – afiliacja ma zapewnić nam dodatkowe źródło dochodu, ale też stać się miłą i wygodną formą zarabiania. Może warto przeanalizować, które z naszych zainteresowań można zmonetyzować? Poszukajmy programów, które dotyczą naszych pasji. Zdecydowanie łatwiej będzie nam opowiadać o produktach czy usługach, którymi sami jesteśmy szczerze zafascynowani.
  • aktualnym zapotrzebowaniem rynku – choćbyśmy mieli bardzo wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe, to niezwykle trudno może być sprzedać sanki latem czy lukrowane baranki wielkanocne w trakcie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Polecajmy więc produkty, które aktualnie pożądane. Łatwiej nam będzie pozyskać klientów, którzy i tak mieli zamiar dokonać zakupu produktów z prezentowanej przez nas oferty.
  • popularnością produktów – sami bardzo ostrożnie podchodzimy do marek, o których nie słyszeliśmy, za to mamy pełne zaufanie to firm, które są doskonale znane. Te również można odnaleźć w programach afiliacyjnych. Robisz zakupy poprzez Allegro czy Aliexpress? Chodzisz na co dzień do Lidla, Biedronki? Twoje ulubione marki to ZARA, 4F, adidas? Tak, te marki również odnajdziesz w programach afiliacyjnych.
jaki program partnerski wybrać
fot. pixabay.com

Na co zwrócić uwagę, wybierając program partnerski?

  • jasność i przejrzystość regulaminu. Choć afiliacja to bardzo bezpieczne i sprawdzone źródło dochodu, nie można wykluczyć, że nie czają się tu oszuści. Przed przystąpieniem do programu należy zapoznać się z regulaminem Jeśli nie jest ogólnodostępny, jest zagmatwany i niejasny lub nie zawiera kompletu danych dotyczących firmy tworzącej program partnerski, najlepiej zrezygnować z rejestracji.
  • wysokość prowizji i ceny produktów. Prowizje w programach afiliacyjnych wahają się między 3% a 41% (tak, zgadza się!). Jednak ciężej uzbierać pokaźną sumę, nawet jeśli prowizja sięga 30%, jeżli produkt, którego ona dotyczy jest w cenie 30-50 zł. Co innego, jeśli otrzymamy 10% prowizji od produktu, którego cena sięga np. 1000 zł. Najlepiej jest przeanalizować, ile transakcji miesięcznie musi być dokonanych za twoim pośrednictwem, abyś osiągnął minimalną kwotę, która cię usatysfakcjonuje.
  • wypłaty. Programy partnerskie dzielą się na takie, które dokonują wypłat określonego dnia miesiąca i zostają one wypłacone z automatu po uzyskaniu minimalnej kwoty wypłaty (ale o tym za chwilę) i takie, w których należy samodzielnie dokonać polecenia wypłaty. Wówczas sami decydujemy po uzbieraniu jakiej kwoty chcemy dokonać wypłaty środków. Niezależnie od wariantu, w obu przypadkach, wypłata jest możliwa dopiero w momencie osiągnięcia minimalnej kwoty. Ale spokojnie. Zazwyczaj jest to ok. 200-400zł.

Czy już jesteś gotowy, by rozpocząć swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnym?  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here