marketing afliacyjny
fot. pixabay.com

Dostęp do internetu ma każdy z nas. Prawdopodobnie każdy ma także opanowane zasady mediów społecznościowych i wykazuje się w nich mniejszą bądź większą aktywnością. Nie ma co ukrywać, że potrafi to już wielu sześciolatków. Śmiało można więc stwierdzić, że działania w internecie są dziecinnie proste. A gdyby tak tę naszą codzienną aktywność w mediach społecznościowych zmonetyzować? Dla niektórych brzmi zapewne brzmi jak spełnienie marzeń, a tak naprawdę tym właśnie zajmuje się marketing afiliacyjny, lub inaczej afiliacja. 

Co to jest afiliacja?

Afiliacja (marketing afiliacyjny) to model promocji produktów lub usług dostępnych w internecie, pozwalający zna zarabianie internautom na sprzedaży polecanych przez siebie marek. Fenomen afiliacji tkwi w tym, że zaczynamy zarabiać w momencie, gdy udostępnimy link afiliacyjny (zawierającego unikalne IP afilianta, dzięki czemu zliczana jest prowizja) i tak naprawdę nie potrzebujemy żadnych innych narzędzi. Afiliant otrzymuje prowizję, czyli % ze sprzedaży produktu lub usługi, za każde zamówienie dokonane za jego pośrednictwem (czyli poprzez kliknięcie w link afiliacyjny. Sposób rozliczania w programach partnerskich może być za sprzedaż, za leada (pozyskany adres mailowy lub nr telefonu do potencjalnego klienta), udział w zyskach czy za kliknięcie. A więc skoro już wiesz, co to jest afiliacja, przejdźmy do tego jak zarobić przez internet wykorzystując programy afiliacyjne.

co to jest afiliacja
fot. pixabay.com

Zapewne są łatwiejsze sposoby na zarabianie przez internet (np. wypełnianie ankiet), ale czy na pewno tak samo dochodowe? Zarobki w programach afiliacyjnych są bardzo zróżnicowane. Uzależnione są między innymi od:

  • zaangażowanie

Niestety, nie wystarczy zarejestrować się w programie partnerskim i czekać, aż prowizja zacznie sama się namnażać. Musimy o nią zawalczyć, a im intensywniej i wytrwalej będziemy się udzielać udostępniając swoje linki afiliacyjne tym szybciej zaowocuje nasz trud. Warto wiedzieć, że link ma niegasnącą żywotność, a więc link umieszczony tydzień, miesiąc czy rok temu cały czas zlicza prowizję od zakupów osób, które przeszły za jego pośrednictwem na stronę danej marki.

  • znajomość zasad marketingu internetowego

Jeśli nie posiadamy wiedzy z zakresu marketingu internetowego, warto w wolnej chwili poczytać i dowiedzieć się, jakie działania mogą wspomóc i przyspieszyć nasz rozwój. Nie jest to konieczne, jednak zdecydowanie lepiej jest działać w oparciu o sprawdzone metody niż chaotycznie, tracąc czas i energie, a przy tym zapewne i zapał.

Zdecydowanie posiadanie własnego bloga czy strony internetowej jest zbawienne w przypadku afiliacji, nie jest jednak wymagane. Tworząc własną przestrzeń w internecie mamy ogromne pole do popisu. Możemy na niej zamieszczać własne opinie, recenzje, sugestie, jak również banery (zawierające link partnerski), zdjęcia itp. Przyciągając czytelników ciekawymi treściami zwiększamy grono potencjalnych klientów zainteresowanych daną usługą czy produktem, a jednocześnie pomnażamy zyski.

  • aktywność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe mają ogromną siłę. To tu należy skupić swoje działania, jeśli nie posiada się własnej strony internetowej ani bloga. To tu mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona osób zainteresowanych produktami z oferty, którą polecamy. W Polsce z Facebooka korzysta przeszło 17 mln ludzi, których łączą wspólne zainteresowania, pasje, upodobania, zawody. Tworzą więc grupy tematyczne, gdzie mogą wymieniać się spostrzeżeniami, uwagami lub rozwiewać wątpliwości. Takie grupy liczą od kilku do nawet kilkuset tysięcy członków. Warto chyba wykorzystać taki potencjał?

  • wiedza z zakresu SEO, e-mail marketingu, pozyskiwania płatnego ruchu

Zdecydowanie większe możliwości w afiliacji mają osoby prężnie działające w sieci, posiadające wiedzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych, dysponujące szeroko rozwiniętym e-mail marketingiem czy mające w małym palcu pozyskiwanie płatnego ruchu. Takie osoby (zazwyczaj agencje) mogą liczyć nawet na pięciocyfrowe zyski z programów partnerskich, co nie oznacza, że my, małymi siłami i na miarę własnych możliwości i potrzeb, nie możemy zarobić trzy- czy czterocyfrowych sum.

W afiliacji liczą się chęci, zaangażowanie i kreatywność. Warto także wiedzieć, jaki program partnerski wybrać. Należy jednak zawsze kierować się zasadami fair play i docierać do osób naprawdę zainteresowanych danym tematem. Należy unikać spamu i zasypywania internautów nachalnymi treściami, bo to może odnieść wprost przeciwny do oczekiwanego rezultat.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here