marketing internetowy
fot. pixabay.com

Budowanie marki osobistej wymaga czasu i jest to proces obejmujący działania, nad którymi trzeba bezustannie pracować. Z reguły zajmują się tym agencje PR lub osoby od public relations. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by samodzielnie sprawować pieczę nad swoim wizerunkiem w sieci. Do działań związanych z budowaniem marki osobistej należy kreowanie pozytywnego wizerunku, docieranie do szerszego grona odbiorców, a także dbanie o relacje z odbiorcami. Należy także znać narzędzia public relations i umieć je odpowiednio zastosować. 

Do budowania marki osobistej wykorzystuje się głównie marketing internetowy. Czym on jest i jakie działania obejmuje? Marketing internetowy to szereg działań odbywających się w internecie, mający na celu promocję marki, usługi lub osoby, zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów oraz zbudowanie pozycji lidera na rynku.

Działania marketingu internetowego obejmują:  

– pozycjonowanie strony internetowej i optymalizacja pod kątem SEO – działania polegają na uzyskaniu jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych, poprawienie widoczności strony internetowej, a co za tym idzie dotarcie do potencjalnych klientów i wpływ na zwiększenie sprzedaży.

– reklamy Google Ads – działania obejmują właściwą konfigurację usługi tak, aby reklamy  Google Ads wyświetlały się wyłącznie osobom zainteresowanym daną usługą lub zakupem danego produktu.

– remarketing – ma na celu zachęcenie do ponownego przyjrzenia się w ofercie, w przypadku kiedy, internauta odwiedział już daną stronę, ale z jakichś względów nie dokonał zakupu. Remarketing polega na wyświetlaniu na różnych stronach internetowych (w specjalnych boxach reklamowych) reklamy produktu czy usługi, którą w ostatnim czasie byliśmy zainteresowani np. jeśli w ostatnim czasie interesowała nas nauka języków obych i odwiedziliśmy stronę szkoły językowej, kursy językowe danej szkoły będą wyświetlały nam się na różnych stronach, by zachęcić nas do ponownego odwiedzenia strony szkoły i zapisania się na naukę wybranego języka obcego.

– video marketing – jego najpopularniejszą formą jest kanał na Youtube. Coraz większą popularnością cieszą się również transmisje na żywo na Facebooku, InstaStory, TikTok czy Snapchacie (który jako pierwszy zapoczątkował modę na krótkie filmy udostępniane na swoim profilu). Z tej formy promocji marki osobistej korzysta często life coach, trener biznesu, native speaker.

– social media marketing – obejmuje mnogość działań prowadzonych za pośrednictwem mediów społecznościowych, z uwzględnieniem, że każde medium ma swój własny charakter i content i dostosowaniem do niego tych działań.

– inluencer marketing – dotyczy działań opierających się na współpracy firm z influencerami, a influencer to osoba wpływająca na decyzje zakupowe swoich obserwatorów posiadająca silnie rozwinięte medium społecznościowe (youtuber, gamer (streamer), bloger, osoba posiadająca profil na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Snapchacie czy TikToku).

– content marketing (marketing treści) działania polegające na tworzeniu treści atrakcyjnych dla odbiorców. Tymi działaniami zajmują co copywriterzy i tworzą teksty na blogi, strony internetowe, artykuły itp.

marketing online
fot. pixabay.com

Marketing internetowy ma ogromne znaczenie nie tylko w przypadku wprowadzania nowego produktu czy marki na rynek, ale także we wzmacnianiu pozycji istniejącego już brandu. Dodatkowo, termin marketing internetowy odnosi się zarówno do produktów, usług i osób. W ostatnim przypadku mówimy właśnie o personal brandingu, czyli budowaniu marki osobistej. To niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku, kiedy nasza wiedza i umiejętności są narzędziem pracy i wysokość naszego wynagrodzenia uzależniona jest od liczby osób, ktora nam zaufa i skorzysta z naszych usług.

Marketing internetowy – korzyści

Życie niemal całkowicie przeniosło się do sieci. To tam znajdujemy sposoby na zarabianie przez internet, utrzymujemy kontakt z ludźmi, nawiązujemy relacje. Marketing internetowy pozwala docierać do klientów przez całą dobę, nawiązywać właściwe interakcje z odbiorcami, wychodzić naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom, oraz optymalizować koszty kampanii reklamowej. Skuteczny marketing internetowy wymaga od nas takich cech jak: asertywność, pewność siebie, wysoka samoocena. Wymaga również umiejętności zarządzania czasem, dobrej organkizacji czasu, znajomości metodyk zarządzania projektami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here